Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετατάξεις εργαζομένων από ΟΛΠ και ΟΛΘ

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Το κατά πόσον θα γίνει αποδεκτή η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για μετατάξεις και σε ποιο εύρος οι εργαζόμενοι θα κάνουν χρήση της δυνατότητας αυτής παραμένει προς διευκρίνιση. Το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται να βρει αντίθετο τον επενδυτή, ο οποίος απροσδόκητα μπορεί να βρεθεί με περιορισμένο το μισθολογικό κόστος.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Με μετατάξεις εργαζομένων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης σε φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα επιχειρεί η κυβέρνηση να βάλει τέλος στις απεργιακές κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών που έχουν παραλύσει τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας. Παράλληλα σήμερα συνέρχεται η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ για να επικυρώσει τη σύμβαση παραχώρησης με την οποία η Cosco θα κληθεί να λειτουργήσει το λιμάνι. Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας χαρακτήρισε τις επιπτώσεις των απεργιακών κινητοποιήσεων στα λιμάνια και ειδικά στη Θεσσαλονίκη καταστροφικές. Εχει μάλιστα ζητήσει ήδη από τις διοικήσεις των δύο εισηγμένων να χρησιμοποιήσουν ένδικα μέσα για να αποκαταστήσουν την ομαλή λειτουργία τους. Ομως μια τέτοια κίνηση προσκρούει στην πολιτική βούληση του Θοδωρή Δρίτσα.

Το θέμα των μετατάξεων συζητήθηκε σε υψηλότατο κυβερνητικό επίπεδο την Τετάρτη το βράδυ, και ο υπουργός Nαυτιλίας Θ. Δρίτσας σε επιστολή του προς τα συνδικάτα των εργαζομένων, με τα οποία συναντήθηκε την Πέμπτη, αναφέρει πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται, κατ’ αρχήν σε θετική κατεύθυνση, ύστερα από αιτήματα, νομοθετική ρύθμιση για την παροχή στους εργαζομένους του ΟΛΠ Α.Ε. και του ΟΛΘ Α.Ε. δυνατοτήτων μετάταξης σε φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Δεσμεύτηκε, μάλιστα, πως το αναγκαίο σχέδιο θα ανακοινωθεί τα συντομότερο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Στον ΟΛΠ απασχολούνται 1.121 εργαζόμενοι με βάση τα στοιχεία για τη χρήση του 2015. Η σχετική ετήσια οικονομική έκθεση της εισηγμένης αναφέρει πως «το μέγιστο και καθοριστικό μέγεθος των λειτουργικών εξόδων αποτελούν οι αμοιβές προσωπικού, που αγγίζουν το 51,1% των συνολικών εξόδων κατά τη χρήση του 2015 και ανήλθαν σε 51,5 εκατ. ευρώ». Αντίστοιχα, ο ΟΛΘ στα τέλη του 2015 απασχολούσε 420 εργαζομένους και οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού ανήλθαν στα 14,132 εκατ. ευρώ.

Παραμένει βεβαίως προς διευκρίνιση το κατά πόσον θα γίνει αποδεκτή η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για μετατάξεις και σε ποιο εύρος οι εργαζόμενοι θα κάνουν χρήση της δυνατότητας αυτής. Το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται να βρει αντίθετο τον επενδυτή ο οποίος απροσδόκητα μπορεί να βρεθεί με περιορισμένο το μισθολογικό κόστος. Κόστος το οποίο, βέβαια, θα μετακυλισθεί στον δημόσιο προϋπολογισμό σε βαθμό επίσης άγνωστο, καθώς δεν έχει διευκρινιστεί αν όποιοι μεταταχθούν θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τις ίδιες αμοιβές με αυτές που λαμβάνουν τώρα.

Οσοι παραμείνουν στους δύο υπό ιδιωτικοποίηση λιμένες, πάντως, θα έχουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο αλλαγής του γενικού κανονισμού προσωπικού, καθώς η διατήρηση του ισχύοντος δεν προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης. Ούτε όμως και η αλλαγή του. Ετσι, ο υπουργός Ναυτιλίας, επικαλούμενος γνωμοδότηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Εργασίας (σ.σ. στη γνωμοδότηση επακριβώς αναφέρεται «έχουμε την άποψη»), αναφέρει στα προεδρεία των συνδικάτων των λιμενεργατών πως αυτή η γνωμοδότηση είναι «ισχυρό εργαλείο για τους εργαζομένους». Το πώς μπορεί να αναμένει κανείς μια ιδιωτική επιχείρηση να λειτουργήσει με έναν κανονισμό εργασίας δημόσιου οργανισμού είναι άλλο θέμα, αναφέρουν στο λιμάνι.
Εγκριση σύμβασης παραχώρησης
Σήμερα η προσοχή στρέφεται και στη γενική συνέλευση του ΟΛΠ, όπου και αναμένεται να εγκριθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης. Θα ακολουθήσει η ψήφιση της σύμβασης και από τη Βουλή, πιθανότατα τις αμέσως επόμενες εβδομάδες και, πάντως, πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Πεκίνο, η οποία έχει προγραμματισθεί για τον Ιούλιο, χωρίς ακόμα να έχουν προσδιοριστεί επακριβώς οι ημερομηνίες. Διπλωματικοί κύκλοι αναφέρουν στην «Κ» πως τον Αλέξη Τσίπρα θα συνοδεύσουν μόνον ο υπουργός Εξωτερικών και ο υπουργός Οικονομίας και όχι και ο υπουργός Ναυτιλίας. Να σημειωθεί ότι στις 30 Ιουνίου συγκαλείται και η τακτική γενική συνέλευση του ΟΛΠ, στην οποία, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η ψήφιση της σύμβασης παραχώρησης και της συμφωνίας μετόχων από τη Βουλή, μπορεί να αναλάβει επίσημα τον ΟΛΠ ο νέος επενδυτής. Σε διαφορετική περίπτωση θα χρειαστεί αυτό να γίνει σε νέα έκτακτη γενική συνέλευση.
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου