Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Pireas2Day.gr / ΝΑΥΤΙΛΙΑ / ΛΙΜΑΝΙΑ / Συνάντηση στελεχών της Maersk με Αν. Σαμαρά

Pireas2Day.gr / ΝΑΥΤΙΛΙΑ / ΛΙΜΑΝΙΑ / Συνάντηση στελεχών της Maersk με Αν. Σαμαρά



Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/10/2014
Συνάντηση στελεχών της Maersk με Αν. Σαμαρά
Ανατροπές
έρχονται στα σχέδια για… παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στην
κινέζικη εταιρεία Cosco μετά από την επίσημη κατάθεση του ενδιαφέροντος
και από τον δανέζικο κολοσσό, τη Maersk στον ίδιο τον πρωθυπουργό Αντώνη
Σαμαρά.

Η σημαντική συνάντηση έγινε, την Τετάρτη 22/10,
στο μέγαρο Μαξίμου και αντίθετα με ότι συμβαίνει με την Cosco κρατήθηκε
μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας…..


Ωστόσο, ο
αντιπρόεδρος της θυγατρικής της Maersk, APM Terminals, που συμμετέχει
στην διαδικασία, Francois-Xavier Delenclos σε δηλώσεις του στην
«Καθημερινή» ήταν ξεκάθαρος:
«Μας ενδιαφέρει πολύ να επενδύσουμε και
στα δύο ελληνικά λιμάνια, τόσο τον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη. Γι’
αυτό βρισκόμαστε στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες και έχουμε
συναντήσεις και συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς».

Οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της APM Terminals προβλήθηκαν, ιδιαίτερα, από δανέζικα μέσα ενημέρωσης.

«Τα
ελληνικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να
ιδιωτικοποιηθούν και η Terminals APM είναι μία από τις εταιρείες που
έχουν προκριθεί για το δεύτερο μέρος της διαδικασίας υποβολής προσφορών.
Έτσι, η APM Terminals εργάζεται τώρα για να κάνει επίσημη προσφορά στη
διαδικασία υποβολής προσφορών, η οποία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει
στο τέλος του έτους
», γράφει, χαρακτηριστικά, το www.maritimedanmark.dk.

Η εξέλιξη προφανώς δημιουργεί νέα δεδομένα και προβληματισμό στην κυβέρνηση,
η οποία έχει εκφραστεί επίσημα υπέρ της παραχώρησης του λιμανιού στην
Cosco και προωθεί εσπευσμένα την υπογραφή του λεγόμενου «φιλικού
διακανονισμού» ανάμεσα σε ΟΛΠ και την κινέζικη εταιρεία, ο οποίος εάν
θεσμοθετηθεί, θα καταστήσει κυρίαρχη του εμπορικού λιμανιού την Cosco.

Όμως,
τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού όπως
έχει επισημάνει το Pireas2day.gr επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης
Ανταγωνισμού τίθεται, από τη 1η Νοεμβρίου, η νέα επίτροπος, που είναι η
δανέζα οικονομολόγος Margrethe Vestager , η οποία μέχρι τώρα ήταν
Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην χώρα της και υπουργός Οικονομικών.


Αυτό έχει καθοριστική σημασία για τις εξελίξεις,
αφού η συγκεκριμένη Διεύθυνση, στην οποία προϊστατο μέχρι τώρα ο πολύς
Χοακίμ Αλμούνια, έχει στα «συρτάρια» της, σε εκκρεμότητα, όλα τα «καυτά»
θέματα των συμφωνιών  της Cosco. Και ειδικότερα:
1.    Το ζήτημα των
φοροαπαλλαγών και άλλων προνομίων, που δόθηκαν στη Cosco με το νόμο, με
τον οποίο κυρώθηκε η αρχική σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του
Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά.
2.    Το κείμενο του φιλικού
διακανονισμού, για το οποίο έχουν κάνει παρέμβαση οι συνδικαλιστικές
οργανώσεις των εργαζόμενων υποστηρίζοντας ότι είναι αντίθετο με την
ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Σε
αυτό το σημείο αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι από το καλοκαίρι ο
απερχόμενος επίτροπος Χοακίμ Αλμούνια είχε απαντήσει σε διάφορες πλευρές
στην Ελλάδα ότι οι αποφάσεις είναι «θέμα πολιτικό», παραπέμποντας
ουσιαστικά στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως και έγινε….


Η συνάντηση Delenclos με τον Αντώνη Σαμαρά

Όπως
αποκάλυψε η «Καθημερινή» ο κ. Ντελενκλός μαζί με άλλα υψηλόβαθμα
στελέχη της APM Terminals συναντήθηκαν την Τετάρτη με τον πρωθυπουργό
Αντώνη Σαμαρά, στον οποίο εξέφρασαν το ενδιαφέρον της εταιρείας να
επενδύσει στην Ελλάδα και τα λιμάνια της μέσω των εν εξελίξει
διαγωνισμών

«Είμαστε ένας εξειδικευμένος παγκόσμιος όμιλος
διαχείρισης λιμανιών και ένας επενδυτής με μακροπρόθεσμο επενδυτικό
ορίζοντα, που έχει τη βούληση να στηρίξει το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης
των λιμανιών και αυτό ακριβώς είπαμε και στον κ. πρωθυπουργό», ανέφερε ο
κ. Ντελενκλός, ο οποίος δήλωσε στην «Καθημερινή» τα εξής:
«Επί
του παρόντος εργαζόμαστε σκληρά προκειμένου να προχωρήσουμε στην επίσημη
συμμετοχή μας στους διαγωνισμούς, εφόσον μας γνωστοποιηθούν όλοι οι
όροι και τα τεχνικά ζητήματα
».  Σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι τέτοιο αναμένεται να συμβεί ώς το τέλος του έτους.

Υπενθυμίζεται
ότι με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, οι σχετικές οικονομικές
προσφορές αναμένεται να υποβληθούν μέχρι το τέλος του έτους, ένας
ρεαλιστικός στόχος, σύμφωνα με τα στελέχη της APM Terminals, η οποία
αποτελεί θυγατρική του δανικού ναυτιλιακού κολοσσού της AP Moeller
Maersk.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η εταιρεία εμφανίζεται να έχει
εκπονήσει σχέδιο για την «επόμενη μέρα», δηλαδή για το πώς σχεδιάζει να
αναπτύξει τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που
επικρατήσει σε κάποιον από τους δύο διαγωνισμούς.

Στο πλαίσιο
αυτό, τα στελέχη της εταιρείας έχουν προχωρήσει σε προκαταρκτικές
συζητήσεις με πληθώρα ανθρώπων της αγοράς, πιθανούς πελάτες, διεθνείς
ναυτιλιακές εταιρείες και άλλους χρήστες των ελληνικών λιμανιών.

Σύμφωνα
με την εταιρεία, τα δύο λιμάνια δεν είναι ευθέως ανταγωνιστικά μεταξύ
τους. «Θεωρούμε τα δύο λιμάνια πολύ ενδιαφέρουσες επενδυτικές προτάσεις,
για διαφορετικούς λόγους την καθεμία», τονίζει ο κ. Ντελενκλός. Κατά
τον ίδιο, το κάθε λιμάνι προσφέρει ένα διαφορετικό μείγμα φορτίων και
αγοράς, που μπορούν να αναπτυχθούν στο άμεσο μέλλον.

Υπενθυμίζεται
ότι στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώληση του πλειοψηφικού
ποσοστού μετοχών του ΟΛΠ έχουν προκριθεί πλην της APM Terminals, η
Cosco, όπως επίσης και οι εταιρείες ICTSI (International Container
Terminal Services Inc.), Port America Group και Utilico Emerging
Markets. Αντίστοιχα, στη δεύτερη φάση του αντίστοιχου διαγωνισμού για
τον ΟΛΘ έχουν βρεθεί οι εταιρείες Deutsche Invest Equity Partners, GmbH,
DufercoParticiption Holding, SA, ICTSI, Mitsui & Co. Ltd, P&O
Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και
Yilport Holding Inc.


Μερικά στοιχεία για την APM Terminals

Η
APM Terminals εδρεύει στη Χάγη της Ολλανδίας. Η πιο πρόσφατη κίνησή της
στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφορά την ανάληψη της διαχείρισης του
λιμανιού του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία το 2012, στο πλαίσιο αντίστοιχου
προγράμματος ιδιωτικοποίησης. Η εταιρεία διαχειρίζεται 65 λιμάνια σε 68
χώρες, απασχολώντας 20.300 εργαζόμενους. Το 2013 διαχειρίστηκε συνολικά
36,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και είχε έσοδα της τάξεως των 3,4 δισ.
ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου