Κάθε λιμάνι θα
αποκρατικοποιηθεί ξεχωριστά Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2013 |
Με τον ΟΛΘ θα ανοίξει ο κύκλος των αποκρατικοποιήσεων λιμένων στη χώρα, που προγραμματίζεται για το β' τρίμηνο της χρονιάς. Σε κλειστή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου αποφασίστηκε η νέα στρατηγική στις αποκρατικοποιήσεις των λιμένων, η οποία θα διαφοροποιείται απ' την αρχική που είχε προταθεί. Έτσι, σύμφωνα με την "Καθημερινή", κάθε λιμάνι πλέον θα εξετάζεται ξεχωριστά και δεν θα μπει σε ένα "πακέτο" μέσω εταιρικού σχήματος. Πρόκειται για τους λιμένες Πειραιά (ΟΛΠ), Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Πατρών (ΟΛΠΑ), Ηγουμενίτσας, Κερκύρας, Ηρακλείου, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας. Η αρχική πρόταση του υπ. Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη ήταν η δημιουργία τεσσάρων διακριτών ανώνυμων εταιρειών στις οποίες θα εντάσσονταν - κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια - οι 12 επιμέρους λιμένες της χώρας. "Η μορφή αξιοποίησης που θα εφαρμοστεί σε κάθε λιμάνι θα είναι συνάρτηση της συνολικής στρατηγικής αξιοποίησης, του επιδιωκόμενου βαθμού ανταγωνιστικότητας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα εκδηλωθεί γι αυτό", ανέφερε η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ. Πάντως μία τέτοια στρατηγική δεν εμποδίζει το ενδεχόμενο να υπάρξουν επιμέρους ομαδοποιήσεις δύο ή περισσότερων λιμανιών. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό θα εξετάζεται κατά περίπτωση. Επίσης σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, εξετάζονται δύο μοντέλα αξιοποίησης των λιμένων. Το πρώτο μοντέλο περιλαμβάνει την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης όπου ο κάθε επενδυτής θα αναλάβει τη διαχείριση του αλλά και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα. Το δεύτερο μοντέλο προβλέπει την πώληση μετοχών μιας ΑΕ και ταυτόχρονη τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης. Το πρώτο μοντέλο ήδη αξιοποιήθηκε στην περίπτωση της επένδυσης της Cosco στον ΟΛΠ ενώ το δεύτερο εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην ΕΥΑΘ. |
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου