Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Παραχώρηση Χώρων Ελλιμενισμού Υδροπλάνων στο λιμάνι του Πειραιά.



Ευρεία σύσκεψη εταιριών και στελεχών του ΟΛΠ Α.Ε. πραγματοποιήθηκε στα Κεντρικά Γραφεία του Οργανισμού με κύριο θέμα την Παραχώρηση Χώρων Ελλιμενισμού Υδροπλάνων στο λιμάνι του Πειραιά.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Πρέσβης του Καναδά στην Ελλάδα κ. Robert W. Peck, o Πρόεδρος της MedCruise κ. Στ. Χατζάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Πουσαίος και στελέχη εταιριών του ΟΛΠ Α.Ε.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος έχει λάβει μέρος σε προηγούμενες συσκέψεις κατά τη διαμόρφωση της πολιτικής αεροδιαδρόμων υδροπλάνων, συμφώνησε με όλες τις ενδιαφερόμενες εταιρίες, να εξετάσει και να προτείνει εντός του μηνός θέσεις ελλιμενισμού υδροπλάνων και διάθεση χερσαίων σταθμών επιβατών, μέσω Συμφωνιών Παραχώρησης.

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση άλλων 10 λιμανιών

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου
Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών μετά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά και ακόμα 20 μικρότερων εθνικού και διεθνούς ενδιαφέροντος, με την πρόσκληση προς τις διοικήσεις που τα ελέγχουν να προχωρήσουν στην εκπόνηση Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων.

Η πρόσκληση αφορά μεγάλα λιμάνια όπως του Βόλου, της Πάτρας, της Ραφήνας, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Ραφήνας, της Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Λαυρίου και Ηρακλείου αλλά και ακόμα 20.

Η κίνηση συμπίπτει χρονικά με την παράδοση σήμερα στην κυβέρνηση του σχεδίου του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των 12 πρώτων λιμανιών (τα παραπάνω συν ΟΛΠ και ΟΛΘ) μεταξύ των οποίων και των δύο εισηγμένων.

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, προάγεται η πώληση των ποσοστών του δημοσίου στις δύο εισηγμένες μετά από διαγωνισμό, σε συνδυασμό με σύμβαση μακροχρόνιας παραχώρησης πιθανότατα 40 ετών, και όχι οι επιμέρους διαγωνισμοί για παραχωρήσεις επιμέρους δραστηριοτήτων τους.

Εφόσον τελικά αποφασιστεί αυτή η οδός, εγκαταλείπεται αυτονόητα το σχέδιο συνένωσης των λιμανιών σε holding εταιρείες και σε 4 λιμενικά συστήματα, προφανώς μετά και από σχετική εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ για το βέλτιστο οικονομικό μοντέλο ώστε να μεγιστοποιηθούν τα έσοδα του δημοσίου.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα 10 μεγάλα λιμάνια, ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, με την αρμοδιότητα του συνολικού σχεδιασμού και χάραξης της εθνικής λιμενικής πολιτικής για την ανάπτυξη των λιμένων ,ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών, πλοίων και φορτίων, έχει εκπονήσει και παρουσιάσει νέα Λιμενική Στρατηγική, πενταετούς ορίζοντα με έξι στόχους: Την ανάπτυξη των λιμένων με βάση ολοκληρωμένο σχέδιο, τη περιφερειακή ανάπτυξη, τη διασφάλιση του συντονισμού των παρεμβάσεων, την ιεράρχηση προτεραιοτήτων, την ορθολογική κατανομή των πόρων και την προσαρμογή στις σημερινές διεθνείς εξελίξεις.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε αργά χθες το απόγευμα και τις τεχνικές προδιαγραφές για την εκπόνηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων ή Master Plan των 32 συνολικά λιμένων διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος. Οι προδιαγραφές διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατηγορία του λιμένα.

Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες: Λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, λιμάνια εθνικής σημασίας, λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και λιμάνια τοπικής σημασίας. Σκοπός του Κωστή Μουσουρούλη είναι να εκπονηθούν, ή επικαιροποιηθούν όπου ήδη είχαν εκπονηθεί, από τα 32 λιμάνια σε πρώτη φάση προγραμματικά σχέδια τα οποία θα προσδιορίζουν τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι χρήσεις γης, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την λειτουργικότητα και ασφάλεια του λιμένα.

Μετά την εκπόνηση του Master Plan κάθε λιμένα, και προ της υποβολής του προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προβλέπεται ότι θα πρέπει να λαμβάνεται και η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται το λιμάνι και μάλιστα με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

«Να κάνει ο ΟΛΠ την ανάπλαση της Ακτής Μιαούλη»
Πρόταση να αναλάβει ο ΟΛΠ την ανάπλαση του δρόμου του Πειραιά που είναι συνδεδεμένος με τη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας, την Ακτή Μιαούλη, κατέθεσε κατά τη διάρκεια του τελευταίου Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Γιάννης Μίχας.
ΟΛΠ: Υπεγράφησαν νέες ΣΣΕ με μηδενική αύξηση






Τις νέες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που προβλέπουν μηδενικές αυξήσεις με την Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), την Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ Α.Ε. και την Ένωση Εποπτών και Αρχιεργατών (ΟΦΕ),
ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ Α.Ε. μετά από τρίμηνη διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ Συνδικάτων και Διοίκησης. Η ισχύς των όρων των ΣΣΕ είναι διετής.

Οι δύο πλευρές αφού έλαβαν υπόψη το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, τους υφιστάμενους νομοθετικούς περιορισμούς και την αναγκαιότητα διασφάλισης της αποτελεσματικής λειτουργίας της εταιρίας συναποφάσισαν:
1. Να επαναλάβουν τις διατάξεις του συμβατικού καθεστώτος του 2009 προσαρμοσμένο, όσο διαρκούν, στις διατάξεις των Ν. 3833/2010, 3845/2010 και 4024/2011.
2. Να αναθεωρηθούν οι ισχύοντες κανονισμοί με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικότητας εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
3. Να προσαρμοσθούν σταδιακά επιμέρους διαφορές μεταξύ κατηγοριών λιμενεργατών βάσει ισοδύναμων αντισταθμίσεων και
4. Να συσταθούν Ειδικές Μικτές Επιτροπές για τις απαιτούμενες μεταβολές.
“Οφείλω να αναγνωρίσω τη διεκδικητικότητα και υπευθυνότητα των συνδικαλιστικών οργάνων του χώρου, που σε μια επώδυνη οικονομική φάση για τη χώρα, αλλά και για την εταιρία, η οποία το 2009 μετά την υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης έπρεπε να επανακινήσει τη δραστηριότητά της σε έναν σημαντικό τομέα της από μηδενική βάση, συναίνεσαν στην υπογραφή νέας ΣΣΕ. Η εταιρεία, από το 2010 διάγει μια φάση εργασιακής ειρήνης, παρά τις μειώσεις αμοιβών και την αποχώρηση 530 εργαζόμενων, χωρίς να γίνει έκτοτε ούτε μια νέα πρόσληψη» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γεώργιος Ανωμερίτης:
«Από την πλευρά της η διοίκηση, με βασικές δομικές αλλαγές και αναπτυξιακή στρατηγική έχει καταστήσει τον ΟΛΠ Α.Ε. επί τριετία κερδοφόρο, διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας χωρίς απολύσεις, δίνοντας μέσα από την ανάπτυξη όλων των τομέων της σημεία σταθεροποίησης και ανάκαμψης, προς όφελος του Οργανισμού, του ευρύτερου Πειραιά και της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας. Ο ΟΛΠ Α.Ε. μέσα σε συνθήκες εργασιακής ειρήνης και κερδοφορίας θα συμβάλλει με το μέγεθος του στη συνολική ανάπτυξη του ελληνικού λιμενικού συστήματος.”