Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση άλλων 10 λιμανιών |
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών μετά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά και ακόμα 20 μικρότερων εθνικού και διεθνούς ενδιαφέροντος, με την πρόσκληση προς τις διοικήσεις που τα ελέγχουν να προχωρήσουν στην εκπόνηση Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων. Η πρόσκληση αφορά μεγάλα λιμάνια όπως του Βόλου, της Πάτρας, της Ραφήνας, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Ραφήνας, της Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Λαυρίου και Ηρακλείου αλλά και ακόμα 20. Η κίνηση συμπίπτει χρονικά με την παράδοση σήμερα στην κυβέρνηση του σχεδίου του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των 12 πρώτων λιμανιών (τα παραπάνω συν ΟΛΠ και ΟΛΘ) μεταξύ των οποίων και των δύο εισηγμένων. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, προάγεται η πώληση των ποσοστών του δημοσίου στις δύο εισηγμένες μετά από διαγωνισμό, σε συνδυασμό με σύμβαση μακροχρόνιας παραχώρησης πιθανότατα 40 ετών, και όχι οι επιμέρους διαγωνισμοί για παραχωρήσεις επιμέρους δραστηριοτήτων τους. Εφόσον τελικά αποφασιστεί αυτή η οδός, εγκαταλείπεται αυτονόητα το σχέδιο συνένωσης των λιμανιών σε holding εταιρείες και σε 4 λιμενικά συστήματα, προφανώς μετά και από σχετική εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ για το βέλτιστο οικονομικό μοντέλο ώστε να μεγιστοποιηθούν τα έσοδα του δημοσίου. Όσον αφορά στα υπόλοιπα 10 μεγάλα λιμάνια, ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, με την αρμοδιότητα του συνολικού σχεδιασμού και χάραξης της εθνικής λιμενικής πολιτικής για την ανάπτυξη των λιμένων ,ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών, πλοίων και φορτίων, έχει εκπονήσει και παρουσιάσει νέα Λιμενική Στρατηγική, πενταετούς ορίζοντα με έξι στόχους: Την ανάπτυξη των λιμένων με βάση ολοκληρωμένο σχέδιο, τη περιφερειακή ανάπτυξη, τη διασφάλιση του συντονισμού των παρεμβάσεων, την ιεράρχηση προτεραιοτήτων, την ορθολογική κατανομή των πόρων και την προσαρμογή στις σημερινές διεθνείς εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε αργά χθες το απόγευμα και τις τεχνικές προδιαγραφές για την εκπόνηση των Γενικών Προγραμματικών Σχεδίων ή Master Plan των 32 συνολικά λιμένων διεθνούς και εθνικού ενδιαφέροντος. Οι προδιαγραφές διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατηγορία του λιμένα. Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες: Λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, λιμάνια εθνικής σημασίας, λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος και λιμάνια τοπικής σημασίας. Σκοπός του Κωστή Μουσουρούλη είναι να εκπονηθούν, ή επικαιροποιηθούν όπου ήδη είχαν εκπονηθεί, από τα 32 λιμάνια σε πρώτη φάση προγραμματικά σχέδια τα οποία θα προσδιορίζουν τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις, οι χρήσεις γης, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε αναγκαίο στοιχείο για την λειτουργικότητα και ασφάλεια του λιμένα. Μετά την εκπόνηση του Master Plan κάθε λιμένα, και προ της υποβολής του προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προβλέπεται ότι θα πρέπει να λαμβάνεται και η γνώμη του Δήμου στον οποίο υπάγεται το λιμάνι και μάλιστα με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. |
Παρασκευή 12 Απριλίου 2013
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου