Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Ο ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ COSCO - ΟΛΠ...

Καθυστερήσεις στη διαδικασία πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ προκαλεί η επιμήκυνση του χρόνου που απαιτείται για την ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού...
μεταξύ του Οργανισμού και της Cosco. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος μάλιστα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να μην τελεσφορήσει τελικά η συμφωνία.
Οπως τόνισε, περιμένει ΟΛΠ και ΣΕΠ να συμφωνήσουν και να λάβει τις τελικές απαντήσεις σήμερα, ώστε να ενημερώσει αναλυτικά για τις εξελίξεις τις Βρυξέλλες. Δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι για τις διαπραγματεύσεις με την Επιτροπή σε ό,τι αφορά το φιλικό διακανονισμό δεν είναι ούτε πεσιμιστής ούτε απαισιόδοξος.
«Αναμένω για να απαντήσω τα στοιχεία από την Cosco και τον ΟΛΠ, κάτι που σημαίνει ότι οι δύο πλευρές θα πρέπει να συμφωνήσουν στα οικονομικά δεδομένα αλλά και στα νομικά θέματα», τόνισε και προσέθεσε: «Ελπίζω μέχρι αύριο να τις έχω και θεωρώ ότι πρέπει να συντάξουμε ένα σαφές πλαίσιο. Ηδη ο πρωθυπουργός συζήτησε το θέμα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στις Βρυξέλλες και αυτή τη συζήτηση θα τη συνεχίσω».

Το παρασκήνιο
Ωστόσο, η κατάσταση στο παρασκήνιο μόνο ιδανική δεν χαρακτηρίζεται. Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», βρίσκεται σε φάση κατάρτισης ενός οικονομοτεχνικού μοντέλου, επάνω στο οποίο θα βασιστεί ο ΥΝΑ για να απαντήσει αναλυτικά στις Βρυξέλλες. Από την πλευρά της η Cosco έχει καταθέσει προς τον ΟΛΠ τη μελέτη που συνέταξε η PwC πριν καν υπογραφεί το πρωτόκολλο συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές και η οποία δείχνει ότι η συμφωνία θα είναι επικερδής για τον ΟΛΠ.
Η διοίκηση του Οργανισμού, όμως, υποστηρίζει ότι η Cosco θα πρέπει να του αποστείλει επιπλέον στοιχεία ώστε να απαντηθούν επαρκώς τα ερωτήματα της Επιτροπής, ενώ ο κινεζικός όμιλος θεωρεί ότι η μελέτη που έχει καταθέσει είναι πλήρης. Πάντως, κύκλοι της Ακτής Μιαούλη εκτιμούσαν χθες ότι το τελικό κείμενο θα είναι έτοιμο είτε αργά το βράδυ σήμερα είτε μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε, από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός της χώρας είχε θέσει τις εξής προϋποθέσεις για να προχωρήσει η συμφωνία. Προϋποθέσεις που αφορούν τον ανταγωνισμό, τις δημόσιες συμβάσεις και τις αποκρατικοποιήσεις. Υπογράμμισε, μάλιστα, πως σε ό,τι αφορά την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ δεν τίθεται κανένα ζήτημα και ότι έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που έχει συμφωνηθεί με τη τρόικα. Εσπευσε να προσθέσει, μάλιστα, ότι ο ίδιος είχε προτείνει οι δύο διαδικασίες να προχωρήσουν παράλληλα, κάτι που όμως τελικά δεν συνέβη.

Τα ερωτήματα
Ο φιλικός διακανονισμός αφορά την πρόταση της ΣΕΠ για πάγωμα του εγγυημένου ανταλλάγματος ύψους 3,4 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί τμηματικά μέχρι το τέλος της σύμβασης, για να γίνει η επένδυση επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ προϋπολογισμού, σύμφωνα με την Cosco, 230 εκατ. ευρώ.
Για να δώσει το «πράσινο φως» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μεταξύ άλλων ζητά να μάθει τις λεπτομέρειες των υπολογισμών που έχουν γίνει και ρωτά και αν σε αυτούς έχουν συνυπολογιστεί τα επιπλέον έσοδα και κέρδη της εταιρείας (Cosco - ΣΕΠ) από τη λειτουργία του νέου προβλήτα. Ενα άλλο ερώτημα που έχει τεθεί είναι αν ήταν γνωστό εξαρχής το ζήτημα της πιθανής κατάργησης ή αναστολής του εγγυημένου ανταλλάγματος και αν βάσει αυτού θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα του διαγωνισμού.
Ακόμα ένα ζήτημα που θέτει η Επιτροπή είναι σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της ΣΕΠ, η οποία επικαλείται τη μεγάλη κρίση στη χώρα για να ζητήσει τις συγκεκριμένες αλλαγές. Η Επιτροπή επιθυμεί λεπτομερή ανάλυση των οικονομικών δεδομένων της ΣΕΠ ώστε να διαπιστώσει εάν η κρίση επηρεάζει τη λειτουργία της και σε ποιο βαθμό.
Επίσης, ζητά να λάβει γνώση του νέου οικονομικού μοντέλου, μέσα στο οποίο θα αποσαφηνίζεται αν ο ΟΛΠ δεν θα βγει ζημιωμένος από τη διαδικασία.
Η ακτοπλοΐα  
Αναφορικά με την ακτοπλοΐα, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι το ζήτημα των συνθέσεων πληρωμάτων δεν απασχολεί τις εταιρείες, αφού προχθές σε συνάντηση που είχε με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας «ίσως να ήταν οι πρώτοι που δεν το έθεσαν». Και αυτό γιατί, όπως εξήγησε ο υπουργός, αυτή τη στιγμή τα καύσιμα είναι το μεγάλο πρόβλημα, αφού φτάνουν ακόμα και το 60% των λειτουργικών εξόδων των πλοίων.
Πηγή : naftemporiki.gr

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΦΟΥ ΑΠΕΚΛΕΙΣE ΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ, ΝΕΟ ΒΕΤΟ ΒΑΖΕΙ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΙΩΞΤΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ!
Τρελοί είστε που θα τους δώσετε το λιμάνι του Πειραιά, είπαν ξένοι ευρωβουλευτές από όλα τα κόμματα, που επισκέφθηκαν τον πρόεδρο του ΟΛΠ. - Μπλόκο στην πώληση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης από τους προέδρους του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και του ΟΛΘ Στέλιο Αγγελούδη - Μόνο σε παραχώρηση συμφωνούν, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, όπου το 93% των λιμανιών το έχει το Δημόσιο

Σελίδες: 1

Σε νέα ΔΕΠΑ εξελίσσεται το θέμα με το λιμάνι του Πειραιά και στη θέση της Gazprom βρίσκεται η Cosco! Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά τους Ρώσους τρίζει τώρα τα δόντια της στους Κινέζους!

Το μήνυμα των Βρυξελλών μετέφεραν στην αρχή της εβδομάδας ομάδα από 15 ευρωβουλευτές από όλα τα κόμματα του Ευρωκοινοβουλίου σε συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη. Γνώστες των προθέσεων της κυβέρνησης να περάσει το πλειοψηφικό πακέτο σε ποσοστό 74% στην Cosco, ωμά, χωρίς καν να τηρηθούν τα προσχήματα με ένα σχεδόν στόμα, αν και ανήκουν σε διαφορετικής πολιτικής ταυτότητας κόμματα, είπαν στον Ανωμερίτη:

– Είστε τρελοί; Πάτε να δώσετε την Ευρώπη στους Κινέζους, προσφέροντάς τους τον Πειραιά;

Η εκτίμηση είναι, με βάση και την βίαιη αντίδραση των ευρωβουλευτών που δείχνει το κλίμα που υπάρχει στο Ευρωκοινοβούλιο, πως όποια απόφαση πάρει η κυβέρνηση για το λιμάνι Πειραιά, η ΕΕ θα μας δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Και οι πρώτοι που θα βρούμε ξανά μπροστά μας θα είναι οι Γερμανοί, που έχουν μεγάλη ανησυχία ότι η Κίνα θα μετατρέψει τον Πειραιά σε ένα είδος Τσαϊνατάουν που θα συγκεντρώσει όλη την κίνηση και θα επεκταθεί σε όλη την ΕΕ από την στιγμή που τα κινεζικά προϊόντα είναι πάμφθηνα και δεν μπορούν να τα ανταγωνισθούν οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες και επιχειρήσεις.

Το κλειδί από ελληνικής πλευράς βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού, αν δηλαδή θα επιμείνει στη γραμμή της μετοχοποίησης, δηλαδή της πώλησης, οπότε το λιμάνι του Πειραιά περνάει στην Κίνα. Υπάρχει όμως, και μάλιστα ισχυρότατη, η απόλυτη διαφωνία του προέδρου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, ο οποίος υποστηρίζει ότι η μοναδική λύση είναι η παραχώρηση της εκμετάλλευσης και επέκτασης του λιμανιού με ανάθεση και αξιοποίηση προβλητών, όπως γίνεται σήμερα με την επένδυση που προχθές υπογράφηκε η σύμβαση και θα κάμει η Cosco στον προβλήτα 3. Υπέρ της θέσης αυτής είναι η Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ και όλοι οι φορείς του Πειραιά – ο δήμος, τα Επιμελητήρια, οι Εμπορικοί Σύλλογοι, τα Συνδικάτα και η τοπική κοινωνία. Και όπως επισημαίνει ο κ. Ανωμερίτης σε όλο τον κόσμο το 93% των λιμανιών ανήκουν στο Δημόσιο, στην Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς και μόνο το 3% είναι σε ιδιώτες. Και αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη, όπου η παραχώρηση της εκμετάλλευσης των λιμανιών δίδεται σε πολλούς.

Υπέρ μόνο της παραχώρησης για αξιοποίηση και εκμετάλλευση με διεθνή διαγωνισμό είναι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης και ήδη στην Θεσσαλονίκη έχουν πάρει δημόσια θέση εναντίον της μετοχοποίησης - πώλησης ο δήμαρχος Γ. Μπουτάρης, ο ΣΕΒ Θεσσαλονίκης, οι Εξαγωγείς και τα Επιμελητήρια.

Έχει δε αξία η δήλωση που έχει κάνει ο αντιπρόεδρος και υπουργός Εξωτερικών κ. Βενιζέλος ότι δεν θα πάμε από το κρατικό μονοπώλιο στο ιδιωτικό μονοπώλιο.

Κερδοφόρα και ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη

Πολύ δύσκολα, με βάση όλα τα παραπάνω, μπορεί να επιμείνει η κυβέρνηση στην πώληση των δυο κορυφαίων λιμανιών μας, που είναι η κύρια πύλη από τον νότο για την Ευρώπη, όταν και ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη έχουν κέρδη και μάλιστα πολλά και καθόλου ευκαταφρόνητα. Και ήδη έχουν κυριολεκτικά αναμορφώσει και τα δυο λιμάνια. Με ποια επιχειρήματα θα μπορέσει να πάει η κυβέρνηση στο ξεπούλημα των δυο λιμανιών, με τις προοπτικές ανάπτυξης που σημαίνει περισσότερα έσοδα;

Ήδη η συμφωνία που υπογράφηκε προχθές μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για επένδυση 230 εκατ. ευρώ και αφορά την επέκταση του 3ου προβλήτα προς την μεριά της θάλασσας και την αναβάθμιση των άλλων, θα δημιουργήσει την υποδομή μαζί με επτά νέες γερανογέφυρες που θα φέρουν οι Κινέζοι για να μπορεί να υποδεχθεί το λιμάνι διπλάσιο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ), από 3.700.000 που είναι σήμερα στα 6.200.000 και αυτό σημαίνει αυξημένα έσοδα.

Με τη νέα σύμβαση οι σταθερές ως προς ρήτρα ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος παραμένουν και η Cosco υποχρεούται να καταβάλλει, αν δεν πάει καλά, το 70% του ενοικίου που έχει συμφωνηθεί.

Με το... ντουφέκι περιμένει η ΕΕ!

Όλες αυτές οι συμφωνίες βρίσκονται κάτω από το μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη έχει θέσει 23 ερωτήματα γύρω από διάφορες πτυχές της σύμβασης, προσπαθώντας να βρει πατήματα για να δημιουργήσουν προβλήματα, με στόχο έναν και μόνο, το πώς θα κλείσουν τις διόδους προς την Ευρώπη της Κίνας. Οι 15 ευρωβουλευτές που συναντήθηκαν με τον Ανωμερίτη ήταν σαφέστατοι για το τι θέλουν τα αφεντικά...